Slik får du erstatning for yrkesskade fra NAV

Hvis du blir skadet på jobb, vil du som regel krav på erstatning.

Kontakt oss

Du har krav på erstatning både fra forsikringsselskapet og NAV dersom du blir skadet på jobb. Ofte kan det dreie seg om flere millioner kroner.

  1. Din arbeidsgiver har plikt til å sende skademelding til NAV, og å melde fra om skaden til Arbeidstilsynet.
  2. Ved «godkjent yrkesskade» fra NAV har du en rekke fordeler i NAV-systemet.
  3. Du har krav på ménerstatning dersom ulykken har gjort deg 15 prosent varig medisinsk invaliditet, eller mer.
  4. Du har i tillegg krav på erstatning under din arbeidsgivers yrkesskadeforsikring.

Hvis du blir skadet på jobb bør du kontakte en advokat som er ekspert på yrkesskadesaker. Forsikringsselskapet har plikt til å betale dine rimelige og nødvendige advokatutgifter.

Vi tilbyr alltid gratis vurdering av din yrkesskadesak. Ta kontakt med oss i dag.

_DSC0781-Edit

Bli kontaktet av en advokat

+47 64 84 00 20